Veckans söndag startade vi med en pannkaksbjudning. Alvars kusin och hennes föräldrar kom över på pannkaksfrukost. Vi åt alltid det på söndagar förut men har slarvat lite den senaste tiden. Känns dumt. Pannkakor är gott. Från och med idag hoppas jag hålla på traditionen "pannkakssöndag". Till det bjöds det på varm choklad med vispgrädde. 
 
Efter att barnen röjt runt och kört slut på varandra åkte de hem och Alvar gick och sov. Jag och Jens spenderar därför eftermiddagen slappandes i sängen. Åtminstone en stund innan jag måste iväg och handla till middagen. Jag är så sugen på dagens middag. Hoppas det blir lika gott som jag vill. Blir det gott kan jag återkomma med receptet. 
 
Jag gjorde egen chokladsås till pannkakorna. Pannkakor behövs det knappast recept på men lite chokladsås kanske vore kul? 
 
2 dl strösocker
1 dl mjölk 
1 dl kakao
1 msk vaniljsocker 
En skvätt vispgrädde 
 
Värm allt i en kastrull och rör om tills sockret och kakaon löst sig. Servera varm eller kall. 
 
Nu ska jag sätta mig ner och planera inför Alvars kalas. Det är mycket som ska planeras, allt från bakverk till ballonger och färgteman. Det enda som är helt klart är väl egentligen en stor ballong i form av en 2a. Fylld med helium. Inget kalas utan helium. Bästa tykcker jag kommer från partykungen.se. Ett litet tips!